Як відкрити свій салон краси і зробити його популярним?

Види салонів краси
Перед тим, як відкрити свій салон краси, ви повинні чітко усвідомлювати цілі. Мрієте про невеликому сімейному бізнесі? Відкриваємо косметологічний кабінет на основі перукарні з набором стандартних послуг. Він забезпечить стабільний дохід протягом року. Основні клієнти – сусіди по мікрорайону.
Є бажання надавати ексклюзивні послуги? Салон середнього класу. Ваші клієнти – середній клас. Потрібно більше витрат і більш якісний рівень обслуговування. Робота відрізняється сезонністю: піки в передсвяткові тижні на початку весни і в середині зими. Ціни вище базових, але вимагають від персоналу високої кваліфікації і знань в сучасній стилістиці.
Не варто відразу думати про те, як відкрити салон краси «еліт-класу». Це можливість для «розкручених» брендів або знаменитих зірок-стилістів. У салонах цього рівня клієнт платить за інші цінності: престижність закладу, створення образу і настрою. Власнику салону потрібно нести витрати на підтримання іміджу. Все має бути краще: обладнання, майстри, матеріали.
Якщо розглядати бізнес в динаміці, то слід згадати наступне. Якщо ви відкриваєте салон краси з нуля, почніть з базового. Через пару років охопіть всі райони мережею таких салонів. Потім є сенс відкрити кілька салонів середнього рівня. До цього часу майстри досягнуть потрібної кваліфікації, з'являться кошти на придбання кращого устаткування і оренди в «крутому» бізнес-центрі. Якщо у вашому місті багато багатіїв і «зірок», то ці салони створять базу для відкриття салону краси топ-класу.
Вибір місця
Є кілька загальних моментів для всіх салонів краси.
- Окремий вхід.
- Заборонено розміщуватися в напівпідвальному і підвальному приміщенні.
- У разі відкриття салону краси в житловому будинку, мешканці повинні дати свою письмову згоду.
- Наявність всіх комунікацій, включаючи кондиціонер.
- На перше робоче місце потрібно не менше 14 кв. м. площі, на кожне інше — не менше 7 кв. м.
- Повинні дотримуватися всі вимоги санітарії та гігієни.
- В приміщенні є розмежовані зони:
· цілодобово,
· робочий зал,
· кімнати для утилізації і стерилізації,
· склад зберігання матеріалів,
· душова і роздягальня для персоналу.
- Якщо ви орендуєте приміщення, переконайтеся, що власник не хоче зайнятися таким бізнесом. Інакше, при переїзді, клієнти будуть за звичкою ходити за старою адресою, що дасть йому переваги для старту в бізнесі.
- Щоб відкрити салон краси середнього класу, потрібно помістити його в центрі міста у бізнес-центрі або в популярному супермаркеті. Витрати на рекламу — вище, але рівень роботи майстрів салону зможе швидко зменшити їх. «Золоте правило» салонного бізнесу: «Майстер сам приводить своїх клієнтів! ».
- Вибір місця для салону краси еліт-класу теж важливий. Його клієнтами стануть люди заможні, для яких більше важлива атмосфера і стиль. Тому краще там, де є багато інших елітних закладів, готелів, казино, бутиків і клубів.
Обладнання, інструмент та витратні матеріали
Набір відрізняється кількістю надаються в салоні краси послуг. Для обладнання салону знадобляться:
- обертові підйомні крісла для клієнтів;
- дзеркала з тумбами для кожного майстра;
- візки;
- ультрафіолетовий стерилізатор (настільний варіант);
- кошики для брудної білизни;
- мийка із кріслом;
- електронагрівач води;
- сушуари з кріслами;
- апарат інфрачервоний для деяких видів фарбування і завивки;
- апарати для окремих косметологічних послуг;
- раковини з водою;
- шафи для інструментів;
- холодильник для препаратів;
- набір білизни (по 3 комплекти для кожного майстра: 2 рушники, набір серветок, пеньюар). Вони повинні своєчасно стерилізуватися і оброблятися.
Інструмент та витратні матеріали
Досвідчені майстри-перукарі, як правило, мають такий комплект інструментів:
- 4 шт. різних гребінців;
- 3 шт. різних прямих ножиць;
- машинку для стрижки волосся;
- 3 шт. різних щіток;
- 2 шт. різних ножиць филировочных;
- небезпечна бритва;
- електрощипці 2-х видів;
- ємність і пензлик для фарбування волосся;
- фен.
Серед витратних матеріалів слід згадати:
- шампуні,
- рідини для фарбування волосся,
- бальзами і рідини для лікування волосся;
- рідини для завивки і укладання волосся.
Вимоги до персоналу:
- Наявність спеціальної освіти, підтвердженого дипломом встановленого зразка.
- Досвід роботи, для салонів середнього і топ-рівня – це обов'язково.
Для організації салону краси потрібні:
- менеджер;
- адміністратори;
- бухгалтер;
- перукарі;
- косметолог;
- майстер манікюру;
- прибиральниця;
- комірник, охоронник, продавець (за необхідності).
Для салону краси базового рівня краще досвідчені майстри, які можуть швидко обслужити потік клієнтів, потребуючих в стандартних процедурах. Для салону середнього рівня можна найняти пару молодих спеціалістів, здатних генерувати ідеї і сприймати нові тенденції. Або майстрів екстра-класу, вносячи в роботу салону новий стиль і концепції.
До приема на работу оговорите все условия. Разумно создать простую систему роста сотрудников с градацией вознаграждения. Не секрет, что «текучесть» персонала салонов красоты высока, поэтому важно отслеживать эти тенденции. Рекомендуем постоянно пользоваться возможностью повышать квалификацию сотрудников. Следить, чтобы новички имели достаточное количество клиентов, а более опытные работники посещали мастер-классы. Не скупитесь на обучение. Это позволит мастерам быть в курсе всех современных веяний, что в конечном итоге повысит удовлетворенность клиентов.
Чтобы финансы не пели романсы…
1. Чистая прибыль любой услуги салона красоты должна составлять не меньше 30%.
2. За полгода работы число постоянных клиентов должно составлять не меньше 60% общего потока.
3. Продажа косметических средств должна приносить не меньше 20% чистой прибыли.
4. Мастер имеет 30% от цены услуги и 10% от продажи товаров. Администраторы получают около 1% от прибыли салона, как бонус.
5. Если нормы выработки мастера упали, то он где-то подрабатывает или есть конфликт с администратором.
6. Отдавайте предпочтение харизматичным и доброжелательным работникам. Именно они смогут привлечь новых людей и вывести работу салона красоты на более качественный уровень.
7. Будьте готовы, что первые несколько месяцев расходы будут превышать доходы. Именно в этот период вы зарабатываете репутацию и имидж салона. Не скупитесь на рекламу и требуйте от мастеров качества.
8. До того, как открыть салон красоты, вам нужно провести все необходимые работы и затратить около 30-50 тысяч долларов США. Потом затраты могут составить около половины указанной суммы.
9. Термін окупності салону краси складає близько року.