Салон і порядок

Є багато думок про те, чи варто дружити колективу і керівника салону, керівнику і господареві бізнесу. з точки зору людяності, напевно, ви скажете: чи варто. Але на роботі ми іноді забуваємо, що зібралися «по бізнесу», а не просто дружити. давайте розглянемо ряд основних помилок, які здійснюють керуючі салонів краси, які зловживають дружбою з колективом.
Перша і найпоширеніша, на мій погляд, помилка - відсутність межі між робочими відносинами і відносинами більш особистого(персонального) характеру, які можуть виникнути у майстра з керівником.
На роботі директор відповідає за весь бізнес і, не будучи власником салону, відчуває тиск власників. Він зобов'язаний зробити план, йому необхідно контролювати співробітників, стежити за їх приходом на роботу, часом, проведеним на роботі, замовленням асортименту, виключати злодійство, плюс багато інших важливих моментів. Необхідно розуміти: якщо встановилися відносини, що виходять за рамки робочих, то будь-які зміни, будь то нові продукти, новий розклад,програма обліку матеріалів, практично гарантовано спровокують конфлікт.
Швидше за все, ви почуєте: «Ну чого ти мене додатково навантажуєш, ти ж знаєш мою ситуацію: діти, дружина, чоловік,собака, кішка, здоров'я не те...» І в підсумку доведеться добиватися свого, вступаючи в конфлікт, або брати на себе додаткові опції: наприклад, в кінці дня вбивати в нову програму дані про витрату фарби по недбало заповненим записів майстрів. Довести, що нововведення дійсно необхідні і логічні, буде важче директору, наївно вірить, що якщо ти йдеш на поводу у колективу, то колектив завжди піде назустріч тобі. «Милосердний» директор, який, на відміну від свого колективу, має досвід в управлінні, вища освіта,ризикує перетворитися в поганого пастуха різномастого стада.
Це його не професіоналізм і його вина. Потрібно вміти ставити колектив в рамки, для початку чітко окресливши їх. Коли директор дозволяє собі дружбу з колективом, він може забути про те, щоб його співробітники вчасно приходили на роботу,і здивується, дізнавшись, що, поряд з посмішками та компліментами, за очі його обговорюють. Розхлябаність колективу - вина директора одного. На роботі ми працюємо, а не дружимо. Це найбільш логічний і правильний підхід. Ніхто не говорить, що директор повинен ходити з пісною міною і тільки лаятися або тільки роздавати вказівки. Можна дозволяти собі розмови на абстрактні теми або, якщо у вас дійсно з кимось склалися довірчі відносини, дружити після роботи.Колектив в салоні краси, як правило, жіночий, це саме по собі весело, не додавайте приводів для обговорення вашої персони і критики на вашу сторону.
Влаштовуйте збори хоча б раз у місяць, тоді у вас завжди буде зворотний зв'язок. Але на зборах повинні бути присутні усі зміни ОБОВ'ЯЗКОВО. Дуже часто буває так: ти готуєшся до зборів, продумуєш теми, когось плануєш хвалити, когось виховувати, може -звільняти, але це має відбуватися на очах у всього колективу; і раптом адміністратор каже: «Перукар не зміг, у манікюрниці собака захворіла»... і так по ланцюжку. Ви прийшли на збори, а там присутні адміністратор, який працює сьогодні, і два співробітники, яким, в общем-то, не дуже цікаво, але вони вас бояться або просто дуже відповідальні. Всі співробітники салону повинні звикнути, що є тільки дві причини нез'явлення на збори: хвороба або смерть.
Це, може бути, жорстко, але, повірте, якщо ваш колектив дотримує дану вимогу - значить, вас слухають і чують. І сприймають як керівника.
Субординація - це правильний настрій в колективі, ефективно вирішені і розподілені задачі. Що буде з салоном, де директор носиться як очманілий, перукар вічно запізнюється, з-за чого клієнт чекає за півгодини, поки майстер звільниться, і де адміністратор грубить або ігнорує відвідувачів? Відповідь очевидна.
Корпоративи, святкування днів народження або інших дат не завжди грають на руку керівникові. Всі ми звикли до панибратству за чаркою чаю. Директору найкраще прийти привітати колег, сказати промову, посидіти з колективом якийсь час і піти займатися своїми справами, або, якщо вже вечір, просто відправитися додому, нагадавши адміністратору, що завтра з ранку колектив зобов'язаний бути на роботі вчасно, а сьогодні - залишити приміщення в ідеальному стані. Сидіння до переможного кінця з колективом - ні до чого. Це, по-перше, розслаблює співробітників, а по-друге -стирає грань між підлеглими і директором. Не випадково у великих корпораціях директора сидять за окремим столом, керівники підрозділів - за іншим, а весь колектив - окремо.
Це правильна розстановка і політика відпочинку на роботі, вона впроваджена не вчора і пройшла перевірку часом.
Ще один гострий момент - штрафи за запізнення, за бруд на робочому місці і за інші порушення. Кожен поважаючий себе майстер завжди буде відхрещуватися від штрафу будь-якими правдами і неправдами. Іноді навіть зваливши провину на інших співробітників. В момент, коли б'ють рублем, дуже не хочеться віддавати свої чесно зароблені. Але якщо ви вирішили покарати, то доводьте справу до кінця. І найголовніше: це правило має стосуватися всіх, незалежно від кваліфікації і стажу роботи. Краще всього перед введенням системи штрафів обговорити її на зборах і запропонувати кожному співробітнику розписатися у відповідному наказі.
Підпис є, людина обізнана, відповідальність на ньому. Так само йде справа і з заохоченнями: краще заохочувати на зборах, пояснюючи, чому нагороджується той чи інший майстер. Чому краще хвалити і лаяти на загальних зборах? Майстер може некоректно сформулювати або просто прибрехати, за які заслуги він нагороджений або за які провини покараний, і колектив також некоректно зрозуміє ситуацію, а ваш рейтинг буде падати.
У будь-якому колективі є лідер-змовник, який завжди лає владу, якому завжди недодають грошей або обділяють увагою, і це негативно впливає на атмосферу в салоні. Тому давайте все робити правильно з самого початку. Якщо майстер-змовник не приносить прибутку салону, найкраще його показово звільнити. Складніше, коли у майстра є величезна клієнтська база і він приносить відчутний прибуток. Необхідно виробити стратегію спілкування з«опозиціонером», жодним чином не виділяючи його з колективу, але і не задвигая. Ви як керівник повинні розуміти,що майстер-змовник низу що не віддасть свою позицію без бою.
І він завжди чекає нападу. Але вміння дотримуватися нейтралітету і контролювати ситуацію - прямий обов'язок директора будь-якої організації.
Розглянемо ще одну делікатну тему: в жіночому колективі люблять ділитися подробицями особистого життя. Як при цьому вести себе директору? Найкраще, на мій погляд, взагалі не включатися в обговорення і побоюватися зайвої відвертості. Повірте, ваш«білизна» вытряхнут з особливим смаком.
І не тіште себе ілюзіями, ніби вас«обійдуть стороною». Не варто заглиблюватися в дружбу. У неробочий час і з близькими друзями обговорюйте все, що побажаєте. А на роботі ми працюємо.
Ви можете подумати, що це занадто жорсткі методи, особливо якщо салон маленький або власник сам працює як майстер. Але, повірте досвіду успішних салонів, щира дружба між директором і підлеглими, коли всі сторони задоволені і виконуються поставлені цілі, - швидше виняток, ніж правило.