Продавець Вилан-мебель розвиває свій бізнес на Prom.ua 9 років.
Знак PRO означає, що продавець користується одним з платних пакетів послуг Prom.ua з розширеними функціональними можливостями.
Порівняти можливості діючих пакетів
87 відгуків
promo_banner
Производство корпусной мебели под заказ
+380 (67) 409-98-06

Як заробляти, а не здавати робочі місця в оренду

Як заробляти, а не здавати робочі місця в оренду
Тема здачі в оренду робочих місць у салонах краси стара, як світ.

Як думаєте, чому тема набуває особливої актуальності в часи криз і спадів споживчої активності?

- Правильно! — Тому що хочеться умити руки, нічого не робити, але отримувати при цьому прибуток. Така скромна мрія салонного рантьє.

 

Проаналізуємо бізнес-модель салону краси, в якому практикується здача робочих місць в оренду.

Розглянемо плюси і мінуси такого ведення бізнесу.

Плюси:

  • гарантований дохід

Досить умовний плюс, якщо оплату стягувати по закінченню терміну оренди, оскільки нічого не заважає послатися на форс-мажор (відсутність грошей/клієнтів, борги, особисті обставини) і зникнути в кінці звітного періоду без оплати і навіть без попередження. Якщо одержувати оплату в щоденному форматі, то існує ризик не виявити вчасно поломку обладнання/техніки, або не виявити майстра на робочому місці в наступну зміну.

Підстрахуватися можна, якщо:

  • брати передоплату, причому, подібно орендодавцям в сфері нерухомості, на 2 місяці вперед (на випадок пошкодження обладнання/ремонту/побутової техніки тощо)
  • укладати офіційний Договір оренди (і, відповідно, платити податки)
  • відсутність матеріальних витрат на рекламу, придбання препаратів та обладнання

Однозначна перевага, проте підводні камені виникають, коли починаємо розподіляти витрати на купівлю засобів дезінфекції, оплату праці прибиральниці, сантехніка, адміністратора; ремонту побутової техніки і меблів загального користування. Найчастіше орендар економить на всьому вищепереліченому.

  • відсутність витрат часу на проведення обліку і контролю

В цілому економиться 3-4 години часу щомісяця на проведення інвентаризації + 15-20 хв щодня для дисциплінарно-педагогічної роботи, що у цілому в місяць складає 15 хв * 30 днів + 4 ч = 11,5 год на місяць або 6,5% від місячного тимчасового ресурсу директора (100% становить 176 год = 8ч * 22 дні, коли директор працює по 8 годин на протязі 22-х днів в місяць).

  • отримання клієнтської бази орендаря

Без сумнівів цей очевидний плюс має місце бути при дотриманні наступних умов:

 

а) рівень цін, якість косметики та сервісу орендаря аналогічно надаються в салоні.

Тобто, якщо в орендаря-косметолога чистка коштує 200грн., ніхто з його клієнтів не сяде в крісло перукаря зробити стрижку за 600грн. І, навпаки, якщо в орендаря-косметолога чистка коштує 600грн., ніхто з його клієнтів не сяде в крісло перукаря зробити стрижку за 200грн.

 

б) відсутність у майстра-орендаря друзів — майстрів аналогічних профілів, яким він міг би направляти своїх клієнтів

Погодьтеся, немає ніякого резону рекомендувати майстрів вашого салону, якщо в орендаря є цілий пул соратників, які з радістю готові надати, скажімо, в домашніх умовах, послуги вашим клієнтам!) Питання: «чи Існують в природі майстра-орендарі без широкого кола знайомств в beauty-індустрії?»

Від відповіді на дане запитання і залежить ступінь впевненості власника салону у вступі клієнтської бази від орендаря.

Мінуси:

  • ВІДСУТНІСТЬ гарантій безпеки для клієнта або втрата контролю за якістю наданих послуг

Орендар, по суті, є партнером власника бізнесу. Він сам закуповує продукцію, якість якої може істотно відрізнятися від асортименту торгових марок салону. Ніхто не атестує і не перевіряє якість виконуваних послуг.

У разі появи скарг з боку клієнтів юридично адміністративна та кримінальна відповідальність лягає на власника салону.

Страховка — офіційний Договір оренди з точним зазначенням переліку послуг і гарантій виконавця по відношенню до клієнтів + повний перелік дозвільної документації, оформлений згідно з українським законодавством на ім'я орендаря.

  • незалежна політика ціноутворення в орендаря

Як правило, політика «плаваючих цін» (для різних клієнтів — різна ціна на одні й ті ж послуги) негативно відбивається на корпоративному іміджі салону краси.

Також варто відзначити, що пояснювати клієнтам салону, чому у орендаря змінилися ціни, яка система знижок і чому вона відрізняється від системи знижок в салоні, лягає непідйомним тягарем на плечі адміністраторів салону і вбиває довіру клієнтів.

  • порушення субординації і тертя всередині колективу

У членів колективу, які працюють за наймом виникають неминучі запитання: «Чому Тані можна виходити до 11.00 на роботу і йти в 17.00, а мені не можна?!», «Чому стрижка у Тані коштує 200грн., а у мене 250грн, через це клієнти до мене не йдуть?!», «Чому Таня користується фарбою для волосся торгової марки «Зірочка», а мені доводиться фарбувати фарбою «Ластівка», яка жахливо фарбує сивину?!», «Чому Таня може нахамити адміністратора або клієнту, а мені не можна?!» і багато-багато інших.

  • ризик НЕ надання послуг клієнту за профілем орендаря

Оскільки майстер, який орендує робоче місце в салоні сам собі господар, він може приходити і йти з роботи коли йому заманеться. Він може інформувати вас про свій графік, а може і не інформувати. Тому, коли клієнт салону захоче отримати послугу такого майстра, останній може бути відсутнім на робочому місці, або відмовити в наданні послуги через першочерговості обслуговування «свого» клієнта. Результатом такого неспівпадання часто є втрата клієнта салоном краси.

А теперь немного математики, поскольку финансовые показатели позволяют лучше уяснить НАСКОЛЬКО дорог нам арендатор в реальности.

Пример салона бизнес класса в Киеве (расчеты приведены в гривнах, при необходимости мы пересчитаем этот пример в валюте Вашей страны).

  • Арендатор — стилист-парикмахер.
  • В салоне 3 рабочих места парикмахера, 2 рм мастера маникюра-педикюра, 1 рабочее место косметолога, итого — 6.
  • Аренда 150 грн./смена. Оплата по факту выхода.
  • Средний идеальный доход в месяц 150*30 = 4 500грн., по факту 200*24 = 3 600грн.
  • Средний чек в парикмахерском зале — 520грн.
  • Оборот на одно рабочее место в парикмахерском зале за месяц:

     

    520грн. * 3 клиента (средняя загрузка в день) * 1 рабочее место * 30 рабочих дней = 46 800грн.

    зарплата 35% — 46 800 * 0,35 = 16 380 грн.

    покупка материалов 10% — 46 800 * 0,1 = 4 680 грн.

    реклама 7% (редко встречающийся случай, но тем не менее, в идеале такова норма затрат на рекламу в салонах, которым больше года) - 46 800 * 0,07 = 3 276грн.

    затраты на административно-хозяйственный персонал в расчета на 1 рабочее место — 3000грн. (администраторы) * 2 + 3000грн. (уборка) + 1000грн. (ремонт) = 10 000грн.

    делим на кол-во рм 6 — 10 000 / 6 = 1 667грн.

  • Аренда, коммунальные расходы, Расходы на обновление МТБ и амортизацию, налоги, Представительские расходы, хозтовары, обучение, прочие расходы — 28,8% 

    46 800 * 0,288 = 13 478грн.

ИТОГО:

  • Затраты на 1 рм — 16 380 + 4 680 + 3 276 + 1 667 + 13 478 = 39 481 грн.
  • Прибыль — 46 800 — 39 481 = 7 319грн.
  • Потерянная прибыль с одного рабочего места при аренде 7 319 — 3 600 = 3 719грн.

Резюме: иными словами, эффективность «арендной» бизнес-модели предприятия в более чем 2 раза ниже классического способа ведения бизнеса.

Навіть з урахуванням витрат, у тому числі і на навчання керівників салону і його персоналу, вигода очевидна.

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner