Продавець Вилан-мебель розвиває свій бізнес на Prom.ua 8 років.
Знак PRO означає, що продавець користується одним з платних пакетів послуг Prom.ua з розширеними функціональними можливостями.
Порівняти можливості діючих пакетів
Кошик
93 відгуків

С 30.06.2021 по 31.07.2021 включительно компания "Вилан-мебель" не принимает заказы и сообщения.

Производство корпусной мебели под заказ
+380 (67) 409-98-06
+380 (68) 306-10-66

КЛІЄНТ ПЕРУКАРЯ - ПСИХОЛОГІЧНА ХАРАКТЕРИСТИКА . ПСИХОЛОГІЯ СПІЛКУВАННЯ.

КЛІЄНТ ПЕРУКАРЯ - ПСИХОЛОГІЧНА ХАРАКТЕРИСТИКА . ПСИХОЛОГІЯ СПІЛКУВАННЯ.
Кожного переступив поріг перукарні клієнта ми судимо по його зовнішності, по одязі.

Більшість людей будують свої відносини з іншими на основі першого враження. Адже до того, як ми заговоримо, зовнішність клієнта - єдине, на підставі чого ми можемо судити про нього. Людина з високим відкритим чолом і в окулярах вважається розумним, квадратний підборіддя - ознака сили й волі, в товстих ми бачимо добродушність і лінь, пухкі губи - символ сексуальності, що стирчать волосся - упертість і т. п.

Після перших контактів ми поступово починаємо змінювати своє ставлення до нього, помічаючи його індивідуальні якості, і при цьому перестаємо звертати увагу на зовнішні ознаки: одяг, зачіску і т. д.

Цю здатність можна розвинути. Зрозуміло, що перше враження яскравіше, ніж всі наступні, і тому хороші або погані, приємні або неприємні риси, помічені в перший раз, запам'ятовуються надовго. І з-за цього в подальшому ми бачимо в перебільшеному світлі або тільки хороше, або погане. Перше враження визначає успіх не тільки першої зустрічі, але і всіх наступних.

У робочого крісла перукар в тій чи іншій мірі проявляє почуття власника, регулює поведінку клієнтів у відповідності з існуючими нормами. Багато нерідко ототожнюють своє робоче місце з самим собою і ставляться до нього як до себе (доглядають, прикрашають, прибирають). Якщо хтось посягає на це простір, господар реагує так, як ніби зачепили його самого, виникає яскраво негативне емоційний стан, і він починає активно діяти, допомагаючи собі ліктями» відновлювати початкове положення.

Ми знаходимося в просторовому контакті один з одним, силу якого регулюємо дистанцією і напрямком тіла по відношенню до клієнта.

Контактуючи один з одним в повсякденному житті, ми витримуємо дистанцію, довжина якої залежить від характеру відносин. Але ця схема ламається при обслуговуванні клієнта. Погляньте на ці цифри:
15-45 см - інтимна дистанція;
45-75 см - дистанція особистого спілкування, частіше нею користуються близькі люди;
75-120 см - дистанція спілкування зі знайомими;
120-215 см - дистанція соціального спілкування (характерна для спілкування начальника з підлеглим);
215-400 см - дистанція, коли ми бачимо людину в цілому, з ніг до голови (особливо важлива у творчій роботі над моделлю, її спосіб).

Дистанція залежить також від статі. Тривалий час працюючи з жінками в рамках простору перукарні, автор визнає, що і ступінь емоційності - найважливіше психологічне відмінність підлоги. Жінки більш чутливі, ніж чоловіки. Радість, смуток, страх, злість, турбота, тривога змінюються у них швидше. Саме тому в жіночих колективах, якими є перукарні, зазвичай набагато більше конфліктів, ніж у чоловічих.

У різних народів дистанція спілкування сильно розрізняється, з чим обов'язково слід зважати, стоячи біля крісла і приймаючи клієнтів. Найбільша вона у народів півночі і найменша - у південців. Розмовляють англійці і німці залишаються на відстані витягнутої руки, слов'яни - 0,5 м, італійці і греки - на відстані кисті. Дистанція залежить також від характеру. Наприклад, люди агресивного характеру погано переносять інших людей, особливо якщо ті знаходяться за спиною.

Чим менше стає дистанція, тим більше уникають положення «очі в очі». Людина відводить погляд убік при поганих стосунках або наміри. При збільшенні дистанції зорова зв'язок переноситься краще. Це як в автобусі: від людей, притиснутых до нас, ми відводимо погляд убік, але можемо сміливо свердлити поглядом кого-небудь в іншому кінці автобуса. Знаходячись дуже близько з чужою людиною, ми відчуваємо неприємне хвилювання. Кожен перукар-початківець часом заливається фарбою від близького контакту під час першої самостійної роботи. З часом це проходить. У кожного перукаря є потреба в особистому просторі, потреба в певних важких обставинах віддалитися від інших. Таке місце - кімната психологічного розвантаження - повинно бути передбачено в кожній перукарні.

У повсякденному житті ми часто пов'язуємо зовнішність людини з його психічними особливостями. Молодому і недосвідченому перукаря особливо важливо вміти відрізняти психічно здорової людини від хворого: в його руках в момент роботи знаходяться досить гострі і небезпечні інструменти.
Патопсихологія - це галузь психологічної науки, прикордонна між психологією і психіатрією. Більшість клієнтів перукарських - звичайні здорові люди. Але на цьому фоні ми можемо зустріти людей з відхиленнями. Автор сподівається, що розгляд нижчеперелічених характерів не змусить вас намагатися в кожному клієнті побачити хворої людини. Ми розглянемо тільки головне, не відкриваючи дверей психіатричних лікарень.

Перша група клієнтів - це депресивні люди. У них постійно знижений настрій. Життя для них - безглузда затія, в усьому вони бачать тільки погане. Від хвилинного настрою залежить у них все - від апетиту і самопочуття до планів на майбутнє, в якому тільки нещастя і труднощі. Вони втрачають зв'язок з реальним світом і робляться байдужими і байдужими. Мода, стилі і напрямки дня сьогоднішнього - для них порожній звук. І намагатися щось запропонувати або умовити - марна затія. Тільки в колі друзів вони робляться веселими, говіркими, часом жартують. Необхідно домагатися їхньої прихильності увагою, турботою, чуйністю, щоб клієнти даної категорії розкрилися перед вами. Краще не намагайтеся умовляти їх прийняти участь в конкурсах в якості моделі (в даній групі дуже багато красивих жінок і чоловіків), інакше вам доведеться замість роботи підбадьорювати, заспокоювати, переконувати.

Друга група людей - полярна протилежність: це порушені. Здебільшого вони обдаровані і дивують навколишніх своєю многосторонностью і гнучкістю психіки. Багатство думок, душевна доброта, чуйність, а найголовніше - завжди веселий настрій. На тлі зовнішнього блиску проглядаються поверховість і нестійкість інтересів, що, зрештою, не дозволяє їм надовго затримуватися на одному і тому далі предметі. Прекрасні моделі, але самі безвідповідальні: вони можуть забути, спізнитися, іншими словами, підвести тоді, коли для вас все буде вирішуватися. Їх товариськість переходить в балакучість, що також заважає в роботі, а постійна потреба такої моделі в розвагах швидко вас розорить. Між тим вони дозволяють собі насмішки і гостроти, інколи настільки влучні, що боляче ранять того, хто потрапив під їх стріли.

Наступна група - це неврастеніки.

Більшість з них скаржаться на здоров'я. Їх можна дізнатися ще по загальній млявості, відсутності ініціативи, нерішучості, помисливості. Вони не схильні до систематичної праці. А страх перед важкою роботою просто паралізує їхню волю. Учні перукарів виводять своїх вчителів з рівноваги: їм весь час потрібні підтримка і похвала.

Серед клієнтів зустрічається ще одна група людей з відхиленнями. Це люди з надмірною вразливістю, з одного боку, і різко вираженим почуттям власної неповноцінності - з іншого. Вони вразливі, падають в непритомність при вигляді крові, не виносять гучних і гарячих суперечок. Сором'язливі, малодушні, боязкі - це незвичайно ніжні, чутливі натури, в'яне від грубого дотику. Бояться темряви, тварин, комах, здригаються при шумі. Людська юрба їх дратує і «зіштовхує» у самотність. Мимозоподобные істоти, вони дуже самолюбиві і їх пригнічує сама думка, що вони не такі як всі, породжуючи в душі відчуття внутрішньої напруженості і тривоги.
Психастеники - самокритичні, нерішучі, полохливі, вразливі не тільки до того, що відбувається навколо, але і до того, що може статися в майбутньому. У психастеника думки і образи його власного уяви викликають страх. Такі люди не здатні прийняти те чи інше рішення.

Їх манера триматися, їх рухи, жести своєрідні. У одних - тугоподвижность і незграбність рухів, немає плавності переходів, в інших - манірність і химерність, у третіх - прагнення до стилізації, у четвертих - крайнє одноманітність і убогість рухів. На навколишній світ шизоїди дивляться крізь окуляри власних схем. Шизоїди, яких ми називаємо диваками та оригіналами, більшою частиною нешкідливі. Такі вчені, вибрали собі вузьку спеціалізацію, колекціонери, і ті, хто виділяються з натовпу дивною одягом. До шизоїдам належать і волоцюги, які ведуть придуманий ними спосіб життя.

До наступної групи належать параноїки. Вони - творці понад цінних ідей, які заповнюють психіку параноїка і надають вирішальне вплив на всі його поведінку. Найголовніша і найважливіша думка - це думка про його особливому значенні як особи. Крайній егоїзм, безцеремонне ставлення до оточуючих людям - ось засіб, якими вони користуються для досягнення своїх цілей. Їх афективна установка має неприємний, злий відтінок; на цьому тлі інший раз розвиваються спалаху страшного гніву з небезпечними насильницькими діями.

До останньої групи віднесемо дурних. Вони добре вчаться і в школі, і в інституті, але коли необхідно застосувати отримані знання на практиці, розписуються у своїй безпорадності. Впевнено тримають себе в суспільстві, відмінно справляються з життям в рамках домашнього вжитку. До елементарної повсякденному житті вони більш пристосовані, ніж так звані розумні люди.

Ось і вся палітра типів, але при цьому необхідно враховувати наступне: людина протягом життя проходить цілий ряд етапів, і більш чітко перераховані ознаки формуються і проявляються до 18-20 років. Тільки до цього періоду вимальовуються психічні особливості людини.

Давньогрецький філософ Теофраст у своїй праці «Характери» (318 р. до н. е..) привів 30 коротких характеристик різних типів (у числі інших там були льстец, базіка, хвалько). Але ми зупинимося тільки на людях з важким характером. Про основні відхилення сказано вище. Перукарям доводиться спілкуватися з різними людьми, іноді з людьми важкими, дії яких передбачити не завжди можливо. Важкий характер часто випливає з вроджених особливостей •людини, роблять його нервову систему чутливої і легкоранимої. З такими людьми потрібно намагатися поводитися тактовно, хоча це не завжди легко. У них є свого роду хворі місця, і психологічні травми особливо сильні, коли удар припадає по ним. Але й тут деякі можливості для нормального спілкування ще збереглися. Зате при серйозних, хворобливих відхилень характеру цих можливостей значно менше, тому що навіть найменша психотравма може виключити можливість подальшого спілкування. Як уже говорилося, серед перукарів є знавці людських душ. Однак ця психологія діє тільки до тих пір, поки все йде добре. Якби ж сварка - і всієї мудрості як не бувало, забуваються навіть азбучні істини. В російській школі підготовки перукарів цих питань, на жаль, приділяється мізерно мала увага. Але як все-таки залагоджувати конфлікти?

Найпростіше уподібнитися Слону, не помічати Моськи і йти своєю дорогою, але не завжди це вдається - іноді доводиться стикатися зі скандалістом лицем до лиця. Крім того, невірно йти від вирішення конфлікту, більше того, навіть корисно, коли зайва напруга знайде вихід. Невміння звільнятися від душевного напруги за допомогою бесіди є частою причиною психічних захворювань. Вважається навіть, що шизофренік - це всього лише людина, у якого серйозні життєві труднощі, але не з ким ними поділитися. Найпоширеніший метод в побуті - зірвати зло на оточуючих, але це не приносить полегшення. Зате виникає замкнуте коло: зірвавши зло, починаєш підсвідомо відчувати себе винуватим, відчувати незадоволеність собою, а ці обставини ще більше підсилюють бажання атакувати об'єкт поганого настрою.

Зіткнувшись вийшов з себе клієнтом, потрібно передусім самому зберігати спокій, а не відповідати грубістю на грубість. Не варто побоюватися, що таким чином ви покажете свою слабкість. Навпаки, ви продемонструєте свою перевагу - більш міцні нерви і велику вихованість. Тому, розмовляючи з людиною, у якого здали нерви, потрібно постаратися подіяти на нього расслабляюще, допомогти йому позбутися занепокоєння і нервозності. Зберігайте спокій, дружелюбність, дивіться в очі співрозмовнику і, якщо вистачить сил, посміхніться. Будьте співчутливі, дайте людині висловити всі або хоча б зробіть вигляд, ніби його уважно слухаєте. Так ви збережете свої сили і завоюєте симпатії присутніх. Пам'ятайте, що чим наполегливіше ми намагаємося когось перемогти, переконати, тим менше це нам вдається. Змінити основну лінію поведінки дорослої людини нелегко, не слід обманювати себе надією зробити це під час обслуговування в перукарні. Доцільніше приймати людину як він є - навіть якщо він психічно хворий або погано вихований дурень.

Уміння публічно визнавати свої помилки викликає доброзичливе ставлення оточуючих, характеризує вас як порядну людину. Якщо ви визнаєте, що можете в чомусь помилятися, то цим змусите протилежну сторону зробити те ж саме. І одночасно вб'єте двох зайців: припиніть суперечку і зміцните свої позиції.

Каждый человек склонен считать собственное мнение единственно правильным, поэтому полезно иногда взглянуть на вещи и с точки зрения собеседника. Задайте себе вопрос: «Что бы я сделал на его месте?» И вы нередко убедитесь, что поступили бы точно так же. А значит, нет оснований считать себя лучше, признайте собеседника равным себе, не переоценивайте, но и не принижайте его достоинства. Если разговаривать с человеком как с недостойным, он и почувствует себя таковым, и поведет себя безответственно. 

Важливе значення має довіру до себе. Не впевнені в собі люди важче переносять конфлікти, занадто чутливі, напружені, полохливі.

Будь-які зауваження і критика сприймаються краще, якщо їх передують кілька добрих слів. Кожен нормальний дорослий здатний передбачати реакцію оточуючих і відповідним чином побудувати свою поведінку. Але найбільша перепона на цьому шляху - себелюбство і емоції, а вони ніколи не роблять честі, зокрема, якщо беруть гору над розумом.

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner